senang sahaja.

Barangan yang diperlukan:

1. tudung contoh

2. kertas minyak(ala beli ja yang kertas minyak biasa dipasaran tu…kalau nak jimat beli kat tesco yang banyak-banyak tu)

3. jarum peniti(jika mahu)

4. pen (saya guna magic colour sebab magic!kahkahkah)

5. gunting untuk kertas..elakkan menggunakan gunting yang digunakan gunting kain untuk gunting kertas…nanti tumpul..

Cara-cara:

bentangkan kertas minyak

letakkan tudung contoh seperti di dalam gambar di bawah

buat template tudung

pinkan dengan peniti

Kemudian, lukiskan bentuk tudung ikut bentuk tudung contoh..kalau tak nak lukis pun tak apa..teruskan memotong sahaja ikut bentuk tudung contoh

Untuk bahagian cantuman awning kena agak-agaklah sikit ya….

OK…kalau dah potong

IMG_0016

Inilah hasilnya….

OK mari kita tengok macam mana nak potong tudung pula

tekap saja!

potong tudung

Kemudian potong

Untuk awning pun sama juga

IMG_0020

potong ikut template…

kemudian bolehlah diteruskan jahitan selanjutnya..sila rujuk entry-entry berkaitan…

sekian…

Related Posts with Thumbnails