• pulau pandan jauh ke tengah
  • gunung daik bercabang tiga
  • hancur badan dikandung tanah
  • budi yang baik dikenang juga

hehhehe

ali kisah..saya dah jadi dok dalam HUTAM PANDAN sudahhh.ini bukan kisah pandan indah…ini kisah pandan cik fidah!!

hutan pandan

pandan..seperdu..ni tanam tepi rumah..dalam tanah rumah..ada tujuh perdu semuanya atas tanah rumah…4 perdu dalam pasu..tujuh perdu ditanam atas tanah MBSA…haq atas tanah MBSA tu kira wakaf haq dalam rumah kira sapa nak sila minta…

Haq dalam pasu tu preparation in case nak pindah..tapi kalau aku pindah ke rumah atas tanah sahih aku cabut semua juga yang ada bawa pindah….Gambar di atas diambil waktu senja..apa cer ko?senjakala pi ambik gambar pokok pandan?obses pandan maaaa…ambik cecepat sebab senja takuuutt dok belakang umah seorang diri…padahal rumah sejengkal je keluasannya…apa cer???

Pi tanya kedai runcit kot kot nak beli seperdu sekupang ka..tak da yang nak beli tapi nak free..mampoih la koo….baik aku sedekah kat kawan kawan..sedekah ka hadiah ka janji pandan kasih sayang!!

halia bagai

abaikan dinding okay….halia dan pokok kari…

halia dah penuh pasu nak kena tukaq pasu besaq….dan..saya tak beli halia dah kakaka,,jimat acik!

pokok cili tiada dalam gambar…pokok kari dah ‘beranak’ tapi tak pindah pasu lagi sebab anak saya kata…’anak dia masih menyusu jangan jauhkan dari mak dia’..ada ka??suka atilah,..dia apply semua bab ibu anak minum susu ibu…hahahahhaa

saya juga ada tanaman terbaru…pokok bawang…punya laaa..ada bawang tumbuh kat dapor..so saya ‘pasukan’ dia…nanti kita ambik gambar…lupa nak snap..sebab ‘orang baru’ ai lupaaaa

Related Posts with Thumbnails