Bersalin secara c-section
Selalunyaaa..dipilih kerana TERPAKSA
Jangan nak cakap ko tak dalami ilmu beranak itu ..cesss

Bersalin secara tak normal tu pun ilmu Allah juga
Tak payahlah cerca sangat

Ok. Bukan nak kisahkan cara bersalin
Cuma nak habaq
Jangan sebarkan dakyah palsu

Luka c-section tu..
Kalau kat luar dah sembuh maknanya kat dalam pun dah sembuh tetapi tetaplah kena berjaga jaga. Benda baru pulih..
Rasa gatal rasa merenyut rasa macam macam tu bukan sebab dia belum baik tapi tu tanda dia aktif dia hidup..dia masih develop

Ni hangoa dok kata..luaq elok dalam tak tau..
Salah tu.
Luaq elok dalam pun dah elok
Tapi baruuu elok..kenalah berjaga jaga

Nak bagi luka sembuh segera
Amalkan makan makanan berkhasiat..makanan seimbang
Minum air secukupnya..secukupnya ye bukan banyak banyak..
Jangan melepek..bergerak laa..apabila kita bergerak.otot kita digerakkan..otak dapat signal luka kena segera pulih sebab nak digunakan..

Orang lepas dibedah selalunya akan disuruh bergerak sebaik sahaja kesan ubat bius habis sebab nak bagi segala otot aktif balik
Kalau hang melepekkk ja…faham faham la sendiri

Related Posts with Thumbnails